تاریخچه لکسوس

شرکت خودروسازی لکسوس ، ژاپنی است که وظیفه طراحی ، تولید و پخش خودروهای لوکس شرکت بزرگ تویوتا را بر عهده دارد . کارخانه خودروسازی لکسوس در سال ۱۹۸۹ در ایالات متحده آمریکا و توسط مدیرعامل وقت تویوتا ، آقای ایجی تویودا راه اندازی شد .

همانطور که می دانید امروزه لکسوس یک برند بین المللی است و در کشور ژاپن به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای سفارشی و ویژه معروف است .

شرکت لکسوس تولیدات خود را در ۷۰ کشور عرضه می کند و دارای یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن ، بر پایه میزان ارزش بازار محسوب می شود .

 

دفتر اصلی و مرکزی شرکت لکسوس در کشور ژاپن قرار دارد و دفاتر بین المللی و نیز مراکز عملیاتی آن در شهرهای بروکسل ، بلژیک ، تورانس و کالیفرنیا مستقر می باشند .

جالب است بدانید که ریشه های تاسیس لکسوس به یک پروژه مخفی بازمی گردد که توسط تویوتا جهت طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ به اسم پروژه اف ۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با تولید و عرضه خودروی لکسوس ال اس راه اندازی شد .

 

راه‌اندازی برند لکسوس

در سال ۱۹۸۹ بعد از عملیاتی طولانی و گسترده با تلاش ۶۰ طراح، ۲۴ تیم مهندسی، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنیسین، ۲۲۰ نفر پشتیبانی، ۴۵۰ نمونه آزمایشی و صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار، نخستین پروژه لکسوس با نام اف۱ و محصولی به نام لکسوس ال‌اس۴۰۰ و در نمایشگاه خودروی دیترویت و لوس آنجلس رونمایی شد و از سپتامبر همان سال، فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.

 

در ژانویه سال ۱۹۹۰ لکسوس ال‌اس۴۰۰ در بین ۱۰ خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه ژوئن سال ۱۹۹۰ نیز خودروی لکسوس به‌طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید. محصولات لکسوس که نخست قرار بود نام «لکسیس» برای آن انتخاب شود، در بدو ورود خود به بازار ایالات متحده با یک اتفاق بزرگ روبه‌رو شدند.

 

هشت هزار خودروی لکسوس ال‌اس ورودی به ایالات متحده آمریکا در بخش کنترل کروز خود مشکل پیدا کردند، که این شرکت را در آغاز فعالیتش رو در روی دادگاه‌های استیناف در ایالات متحده آمریکا قرار داد. این اتفاق می‌توانست کار لکسوس را نیامده پایان دهد. اما مدیران لکسوس از این اتفاق در ابتدای کار خود، یک تبلیغ استثنایی برای خود ساختند و با عرضه یک سرویس فوق‌العاده و متفاوت، همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کردند.

 

 

 ۵ مدل از محبوب ترین مدل های لکسوس

حدود ۳۰ سال پیش بود که بازار ایالات متحده برای اولین بار طعم برند لوکس جدید تویوتا، یعنی همان لکسوس دوست داشتنی را چشید. در اوایل دهه ۱۹۸۰، رقبایی مانند هوندا و نیسان به سختی مشغول راه اندازی برندهای لوکس آکورا و اینفینیتی خود بودند. بنابراین تویوتا تلاش جدیدی را برای تولید خودرویی که می توان آن را بهترین خودروی جهان دانست، آغاز کرد. این پروژه F1 نامیده می شد و منجر به تولید سدان فول سایز لکسوس LS 400 شد. شوکی بزرگ از طریق نمایندگی های خودروهای لوکس تحت سلطه اروپا در سراسر کشور ارسال شد. LS به دلیل ظرافت بی صدا و موتور V8 موجود که برای رقابت با نسخه های شش سیلندر رقبا قیمت گذاری شده بود مورد تحسین قرار گرفت. لکسوس به سرعت ES 250 سایز متوسط را اضافه کرد و نسل دوم ES 300 را به روز کرد که بر اساس تویوتا کمری ساخته شده بودند.

 

در اوایل دهه ۱۹۹۰، این خط تولید شامل سدان اسپرت GS سایز متوسط و کوپه اسپرت SC 400 بود. لکسوس به سرعت به یکی از پرفروش ترین برندهای لوکس در ایالات متحده تبدیل شد.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، لکسوس به توسعه خود ادامه داد و IS، یک سدان اسپرت کامپکت جدید را معرفی کرد. خط تولید سدان های لکسوس تا پایان دهه نسبتاً ثابت باقی ماند اما با خروج SC از خط تولید در جولای ۲۰۱۰ پس از ۹ سال تولید این مدل به پایان رسید.

 

استانداردهای بین المللی در لکسوس

باید به این ویژگی بارز نیز اشاره کرد که طراحی لکسوس از ابتدا براساس استانداردهای خودروهای گران قیمت بوده است . در طراحی و تولید نخستین لکسوس این استانداردها به صورت طراحی آیرودینامیک ، نرم و روان بودن کابین های آکوستیک ، صرفه جویی در سوخت نمایان شده است .

 

همچنین جالب است بدانید که هر خودروی لکسوس باید ۶۰۰ معیار استاندارد را پشت سر بگذارد که از اصالت و ویژگی بارز این برند است که محدوده ای روانی و نرمی و چرخ ها تا دوخت چرم صندلی ها را در بر می گیرد . همچنین لازم به اشاره است که گرانقیمت ترین خودروی لکسوس ، خودرو اسپورت و دست ساز LF-A  است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *