تویوتا بزرگترین کمپانی خودروسازی جهان

در حال حاضر بزرگترین کمپانی خودروسازی جهان ، تویوتا است که در سال ۲۰۱۴ توانست با تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال یک رکورد در تولید خودرو را ثبت کند و اکنون با ارزشی بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار توانسته بالاتر از خودروسازهای مشهور دنیا همانند بی ام و ، مرسدس بنز ، هوندا ، فوردو هیوندای قرار بگیرد.در ادامه ی این مطلب به تاریخچه تویوتا و سیر پیشرفت آن پرداخته ایم . همچنین به بررسی و معرفی مشهورترین مدل های تویوتا  می پردازیم .

 

بزرگترین کمپانی خودروسازی جهان چگونه شروع کرد ؟

جالب است بدانید که شرکت خودروسازی تویوتا در ابتدا یعنی در سال ۱۹۲۶ یک کارخانه ی اتوماتیک ریسندگی بود .

آقای ساکیشی تویودا که متولد ۱۸۶۷ ، یکسال پیش از تولد پسرش ، یعنی در سال ۱۸۹۴ توانست یک ماشین بافندگی صنعتی اختراع کند . یعنی در سال ۱۸۹۴ توانست یک ماشین بافندگی صنعتی اختراع کند .

ساکیشی تویوتا  در سال ۱۹۲۴ نوع تمام اتوماتیک آن را ساخت و پس از دو سال کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا ، به اسم صنایع تویودا را تاسیس کرد .

ساکیشی تویوتا همچون پدرش و از همان نوجوانی  به فروش فرش علاقه داشت . ساکیشی تویودا را پدر انقلاب صنعتی ژاپن می نامند چرا که علاوه بر کارهای مهندسی توانسته بود بسیاری از دستگاه های پارچه بافی و نساجی آن دوران ژاپن را اختراع نماید .

کیشیرو تویودا و احداث خودروسازی بزرگ تویوتا

کیشیرو تویودا پسر نابغه ی ساکیشی تویوتا است که در سال ۱۹۲۹ در رشته ی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ التحصیل شد و بعد از آن مشغول به کار در کارخانه ی پدرش شد .

کیشیرو جهت انجام کارهای توافقنامه ای بین ژاپن و آمریکا ، راهی ایالات متحده آمریکا شد و در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات ، وی علاقمند به اتومبیل ها در غرب شد در نتیجه و در این سفر بود که او تصمیم خود را برای ورود به عرصه خودروسازی گرفت .

تمام توجه او صرف ساخت موتور اتوموبیل بود و در سال ۱۹۳۰ بود که تحقیق بروی موتورهای گازوئیلی را شروع کرد .

و اما در سال ۱۹۳۵ نخستین کارخانه خودروسازی تویوتا شروع به فعالیت نمود و در سال بعد لوگوی تویودا به تویوتا تغییر کرد . سپس در سال ۱۹۳۷ شرکت تویوتا موتور به طور رسمی افتتاح شد و این گونه بود که یکی از موفق ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن ، در بین دو جنگ جهانی و با تغییر گرایش ، به کارخانه خودروسازی تبدیل یافت .

 

 

جالب است بدانید که نخستین محصول تجاری شرکت تویوتا ، کامیون ۱/۵ تُنی جی ۱ بود . در طول جنگ جهانی دوم ، کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن ، کامیون تولید می کرد .

 

اکنون تویوتا ، بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون های بزرگ را در انواع مدل ها تولید می کند .

همچنین شرکت تویوتا فعالیت های مختلفی را در زمینه خدمات مخابراتی ، خانه های پیش ساخته شده و قایق های تفریحی انجام داده است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *