لکسوس RX 350L 2019 معرفی و بررسی

لکسوس RX 350L

لکسوس RX 350L

شاسی‌بلند لکسوس RX 350L برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ میلادی وارد بازار جهانی شد و تا به امروز چهار نسل از این خودرو در مدل‌های مختلف وارد بازار شده است. مدل لکسوس RX 350L نسخه کشیده از RX 350 هست که سال پیش وارد بازار جهانی شد.

لکسوس RX 350L

لکسوس RX 350L

طبق نظر کارشناسان این خودرو رویهم رفته یکی از شاسی‌بلندهای بزرگ در بازار هست که کابین آن با سه ردیف صندلی می‌تواند ۷ نفر را به راحتی در خود جای دهد. از سوی دیگر رانندگان این خودرو فقدان دکمه‌های لمسی در قسمت‌های حساس را گزینه خوبی عنوان کرده‌اند و عملکرد آن را عالی، راحت و آرام توصیف کرده‌اند. در بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند قرار گرفتن سرنشینان در ردیف سوم معمولا سخت هست ولی این خودرو توانسته در این آپشن هم سرافراز بیرون آید.
از سوی دیگر به نظر کارشناسان خودرو نقاط ضعف لکسوس RX 350L صندلی‌های چرمی استاندارد نیستند و سرنشینان در کنج خودرو احساس راحتی نمی‌کنند و پدال ترمز عکس‌العمل خوبی در شرایط بحرانی از خود نشان نمی‌دهد. همچنین کار کردن با سیستم سرگرمی و اطلاعات این خودرو کارا نیست و ورژن F sport این لکسوس صندلی‌های کوچک و نامناسب برای سرنشینان دارد.

لکسوس RX 350L

لکسوس RX 350L

در داخل کابین این خودرو تجهیزاتی مانند دوربین و سنسورهای تعبیه شده در عقب و اطراف خودرو، کنترل کروز تطابقی، دکمه استارت بدون استفاده از کلید، چراغ‌های مه شکن، سیستم تهویه سرمایشی و گرمایشی، باز کردن درب خودرو از راه دور با کمک وسایل الکترونیکی، آینه‌های هوشمند به همراه هدزآپ در شیشه جلوی خودرو، سیستم ضد سرقت و …. تعبیه شده‌اند.
شاسی‌بلند لکسوس RX 350L مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با توزیع نیرو بر روی محور چرخ‌های جلو با قدرت خروجی ۲۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۳ پوند فوت متصل به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک شده است. تجهیزات ایمنی به کار رفته در این شاسی‌بلند شامل کیسه‌های هوا سر و جانبی برای تمامی سرنشینان، سیستم کمک ترمز اضطراری، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، قفل‌های ایمنی برای کودکان، چراغ‌های هوشمند برای رانندگی در طول ساعات آفتابی، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار دهنده خروج از لاین رانندگی و کمکی برای نگه داشتن خودرو در لاین رانندگی و … است.
منبع

لکسوس RX 350L

لکسوس RX 350L

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *