اتوخندان نمایندگی ایرتویا واردکننده انحصاری تویوتا در ایران

شرکت ایرتویا توسط شادروان اصغر حدادزاده و در سال ۱۳۵۲ با تفکر ورود فناوری و تکنولوژی روز دنیا به ایران و با اخذ نمایندگی مجاز و انحصاری تویوتا در ایران ، در خیابان عباس آباد تهران تاسیس شد .

در سال ۱۳۵۳ و پس از ورود ۴ دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا جهت نمونه ، عملا واردات خوودروی تویوتا به ایران آغاز شد و در سال ۱۳۵۶ انبار مرکزی شرکت ایرتویا جهت استقرار خودروهای وارداتی تویوتا در جاده دماوند شروع به فعالیت کرد .

 

سوابق اجرایی ایرتویا

با توسعه فعالیت‌های بازرگانی لیفتراک و مونتاژ کامیون‌های تویوتا و نیز اقدامات اولیه در رابطه با فروش خودرو، قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، اهداف اولیه شرکت محقق گردید. همزمان با این اقدامات، شرکت در ایجاد نمایندگی‌های مجاز در سطح کشور اهتمام به عمل آورده و تلاش برای مطابقت وضعیت نمایندگی‌ها با استاندارد ها‌ی کمپانی تویوتا نیز صورت گرفت.

 

گسترش خدمات پس از فروش

در خلال سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸ سالانه حدود ۴۰۰۰۰ دستگاه خودروی تویوتا به کشور وارد شد که بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های عمومی جامعه را تامین کرد. علیرغم محدودیت واردات خودرو به کشور در طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹، شرکت ایرتویا در امر واردات خودرو جهت تامین قطعات یدکی خودرو‌های موجود در کشور فعالیت نمود و همزمان با آموزش پرسنل، شبکه خدمات بعد از فروش گسترش یافت.

 

توسعه فعالیت ها

طی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ با آزاد شدن واردات خودرو به کشور و اقدامات شرکت در جهت انجام این مهم، دگر بار رونقی مضاعف در امر واردات خودرو در کشور پدیدار شد. به لحاظ منوط شدن واردات خودرو و به ثبت سفارش و به تبع آن عدم امکان ورود خودرو به کشور در سال ۱۳۷۴، مجدداً فعالیت ایرتویا به تامین درخواست‌های مناطق آزاد و سفارتخانه‌های خارجی در ایران و همچنین تامین نیاز‌های عمومی و موسسات در بخش تجهیزات صنعتی (شامل لیفتراک، ریچتراک و یدک کش) و نیز قطعات یدکی (اصلی) محدود شد. با صدور مجوز صنفی برای امکان واردات مجدد خودرو در سال ۱۳۸۳، بار دیگر شرایط برای واردات صنعتی خودروی تویوتا توسط شرکت ایر تویا به کشور فراهم گردید که با استقبال وافر مصرف کنندگان و مشتریان وفادار و همیشگی تویوتا همراه شد که همچنان نیز ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *