تویوتا کرولا جدید و قدیم و مقایسه تغییرات

حقیقت این است که  کرولا را نمی‌توان در یک کلمه توصیف کرد اما قطعاً در سراسر جهان شناخته شده است. کرولا جزو پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ بوده و از سال ۱۹۶۶ که اولین نسل آن عرضه شده شاهد فروش بیش از ۴۶ میلیون دستگاهی آن بوده‌ایم؛ بنابراین زمانی که تویوتا اقدام به معرفی نسل جدید کرولا می‌کند قطعاً باید به آن توجه کنیم حتی اگر یک سدان جمع‌وجور ژاپنی در لیست خرید نباشد.

تویوتا کرولا جدید و قدیم

چه چیزی باعث تمایز نسل جدید و قدیم تویوتا  کرولا می‌شود؟ این خودرو کاملاً جدید بوده و از معماری جدید و جهانی تویوتا سود می‌برد. این پلتفرم در خودروهای متنوعی همچون آوالون هم بکار رفته است. موضوع جالب این است که اگرچه خودروهای جدید معمولاً ابعاد بزرگ‌تری دارند اما کرولای جدید کمی کوچک‌تر از نسل قبلی بوده ولی فاصله بین محوری یکسانی دارد؛ اما طراحی خودرو کاملاً دگرگون شده بنابراین شاهد تفاوت‌های اساسی هستیم. در ادامه این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

  • نمای جلو

    تویوتا کرولا جدید

    کرولا جدید

    تویوتا کرولا قدیم

    کرولا قدیم

     

 

 

 

 

 

 

اگر یک نقطه تقریباً مشترک کامل بین نسل‌ قبلی و جدید تویوتا کرولا وجود داشته باشد فرم بخش پایینی جلوپنجره خواهد بود. در دیگر نقاط شاهد هستیم که خطوط تیز و تناسبات ابعادی عجیب جای خود را به طراحی جذاب‌تر و طرح یکدست‌تری داده‌اند. در کابین هم همین طراحی ‌تر و تمیز دیده می‌شود.

  • پروفایل جلو

    تویوتا کرولا قدیم

    کرولا قدیم

    تویوتا کرولا جدید

    کرولا جدید

     

 

 

 

 

 

 

پروفایل جلوی خودرو برخی شباهت‌ها بین نسل‌های جدید و قدیم تویوتا کرولا را مخصوصاً در خط کمر بالا نشان می‌دهد. این خط کمر در چند نسل پیشین هم دیده شده است. پروفایل جلو نشان دهنده‌ی خطوط بدنه‌ی گردتر روی کاپوت و گلگیرها بوده اما هنوز هم ظاهر متفاوتی را شاهد هستیم.

  • پروفایل جانبی

    تویوتا کرولا قدیم

    کرولا قدیم

    تویوتا کرولا جدید

    کرولا جدید

     

 

 

 

 

 

 

اینجا می‌توانیم شباهت‌های بیشتری بین دو خودرو را ببینیم، این در حالی است که نسل جدید از معماری مدولار جدیدی سود می‌برد. قطعاً تغییرات کوچکی در درب‌ها و ستون عقب صورت گرفته اما خطوط کلی بدنه در بخش عقب و صندوق بسیار شبیه هم هستند.

  • نمای عقب

    تویوتا کرولا قدیم

    کرولا قدیم

    تویوتا کرولا جدید

    کرولا جدید

     

 

 

 

 

 

 

شاید واضح‌ترین تغییرات (حداقل در بدنه) در نمای عقب سدان جدید کرولا دیده می‌شود. شاید نشان تویوتا تنها وجه اشتراک دو نسل کرولا سدان در این بخش باشد. حتی جا پلاک طراحی شده برای نسل جدید هم متفاوت از نسل پیشین می‌باشد.

  • کابین

    تویوتا کرولا قدیم

    کرولا قدیم

    تویوتا کرولا جدید

    کرولا جدید

     

 

 

 

 

 

 

در بخش نمای جلوی کرولا سدان جدید به طراحی تر و تمیز کابین هم اشاره داشتیم. بخش داخلی این خودرو هم‌اکنون از فلسفه طراحی بهتری سود برده است. بخش مرکز اینترفیس ساده‌تری داشته و ظاهر نرم و مینیمالیستی را بکار گرفته است. همچنین کنترل‌های قبلی در این نسل دیده نمی‌شود و البته به نظر می‌رسد ارگونومی کابین و محل جای‌گیری دکمه‌ها نیز بهبود یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *