چراغ‌های بسیار روشن باعث تصادف می‌شوند

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

پس از ۷ سال تلاش و کوشش کمپین‌های مختلف در زمینه ایمنی، سرانجام کشورهای اروپایی را مجبور کردند تا چراغ‌های جلوی بسیار روشن خودروها را به منظور خطرناک بودن آن‌ها مورد بررسی قرار دهند.
قطعاً همه ما اذیت شدن توسط چراغ‌های پرنور خودروی روبرویی یا پشتی را تجربه کرده‌ایم. برخی از جدیدترین خودروها که دارای تکنولوژی پیشرفته زنون یا LED هستند نور بسیار زیادی را ساطع می‌کنند که همین امر باعث ایجاد خطراتی می‌شود.

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

گروه United Nations Working به دنبال شکایات رو به رشد عمومی از این قضیه شروع به برجسته کردن آن کرده و کمپینی را در سال ۲۰۱۱ به راه انداختند.
یکی از نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۶۵ درصد مردم به‌طور معمول به چراغ‌های جلوی خودروهای روبرویی خیره می‌شوند و ۱۵ درصد نیز اذعان کرده‌اند در مواجه شدن با این وضعیت شرایط خطرناکی را تجربه کرده‌اند. اکثر افراد می‌گویند برگشت بینایی کامل آن‌ها تا ۵ ثانیه طول می‌کشد و اگر در این صورت سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت داشته باشید یعنی مسافتی ۱۳۴ متری را بدون دیدن جاده طی می‌کنید.

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چراغ‌های جلوی جدید پرنورتر و سفیدتر می‌شوند و نه تنها نور بیشتری را به جاده می‌تابانند بلکه نور ساطع شده طبیعی‌تر بوده و برای چشم راننده شدت کمتری دارند؛ اما خب این تلاش‌ها برای رانندگان کافی نبوده زیرا ۶۸ درصد مردم می‌گویند در تشخیص ابعاد و موقعیت خودروی روبرویی به مشکل می‌خورند زیرا چراغ‌های جلوی آن بسیار پرنور است.
تمامی خودروهای فروخته شده در بریتانیا دارای چراغ‌هایی هستند که از استانداردهای کنونی اتحادیه اروپا پیروی می‌کنند اما فعالان این قضیه می‌خواهند استانداردهای جدیدی وضع شوند.

چراغ‌های بسیار روشن

چراغ‌های بسیار روشن

یکی از فعالان این حوزه می‌گوید:

اگرچه طبق قوانین موجود چراغ‌های جلوی خودروها استانداردهای یکسانی را پاس می‌کنند اما رانندگانی که در شب تردد می‌کنند تجربه بسیار متفاوتی داشته و بسیاری از آن‌ها می‌گوید نور ساطع شده از خودروهای مدرن بسیار روشن هستند. ما به دنبال بهبود تلاش‌های خود برای تغییر این وضعیت هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *