داستان پر چالش تولید پاجروهای جدید توسط میتسوبیشی

پاجروهای جدید

داستان پر چالش تولید پاجرو

 

داستان پر چالش تولید پاجروهای جدید توسط میتسوبیشی

میتسوبیشی پاجرو یکی از شناخته شده ترین آفرودرهای ژاپنی بازار به حساب می آید که در چندین نسل به صورت مونتاژی و وارداتی در بازار کشورمان نیز حضور دارد. با وجود رقیبی همچون میتسوبیشی اوتلندر در بین تولیدات درون شرکتی، و افزایش تمایل خریداران به تهیه کراس اوورها، اشتیاق چندانی برای تولید نسل های جدید این خودرو در میتسوبیشی وجود ندارد و مدیر اجرایی میتسوبیشی تایید می کند که هنوز هیچ تصمیمی در مورد آینده پاجرو گرفته نشده است.
نسل فعلی میتسوبیشی پاجرو در حال حاضر به عنوان کهنه سربازی در بین خودروهای تغییر نسل یافته و جوان تر شرکت به حساب می آید که مدت زمانی حدود ۱۹ سال را در بازار حضور داشته است. نخستین نسل از پاجرو با پلت فرم فعلی در سال ۱۹۹۹ به بازار وارد شد و با وجود تغییرات ظاهری، اصول آن ثابت باقی مانده است.
چندی پیش و پس از پیوستن میتسوبیشی به رنو و نیسان و تشکیل اتحاد سه گانه، اخباری در خصوص ارایه نسل جدید میتسوبیشی پاجرو بر مبنای پلتفرم و پیشرانه مدل خاصی از نیسان پاترول به نام Nissan Y62 مخابره شد که مدیر عامل میتسوبیشی ضمن رد این خبر، اعلام کرد که نیسان پاترول در ابعادی بزرگتر از پاجرو قرار دارد و امکان توسعه پاجرو بر مبنای نیسان پاترول مهیا نیست، هر چند به واسطه اتحاد صورت گرفته با رنو و نیسان، امکان بهره مندی از تجربیات و دستاوردهای دو شرکت دیگر در توسعه خودروهای مختلف میتسوبیشی وجود دارد.
میتسوبیشی در طول سال‌ها شاسی‌بلندهای پرچم‌دارش را ارتقاء داده اما به نظر می‌رسد این خودروسازی در خصوص پاژروی محبوبش غفلت کرده و از سال ۲۰۰۶ تا کنون شاهد تغییر زیادی در نسل چهارم این خودرو نبوده‌ایم.اینک در شرایطی که میتسوبیشی در ائتلاف قوی با رنو-نیسان به سر می‌برد، زمان خوبی برای تفکری تازه در خصوص پاژرو است.

پاجروهای جدید

داستان پر چالش تولید پاجرو

پاجروهای جدید

پاجروهای جدید

پاجروهای جدید

پاجروهای جدید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با این وجود مقامات میتسوبیشی در بهانه‌های خود اعلام کرده‌اند که علاقه زیادی به ساخت یک پاژروی جدید وجود ندارد و تعریف خاصی برای این خودرو در سیستم میتسوبیشی ارائه نشده است.ترور مان مدیر میتسوبیشی اعلام کرده که این کمپانی هنوز درگیر تولید میراژ و لنسرهای جدیدش است و پاژرو هنوز اولویت زیادی در این بخش پیدا نکرده است.قوانین مبارزه با آلاینده‌های سوختی باعث شده تا مهندسان میتسوبیشی در روندی حرکت کنند که به کاهش آلودگی‌های سوختی منجر شود.
در ائتلاف رنو- نیسان- میتسوبیشی پلت فرم‌ها بین برندها به اشتراک گذاشته می‌شوند و به همین دلیل اگر پاژرو در آینده به مرحله تولید برسد ، ما با خودرویی کاملا متفاوت از هر لحاظ روبه‌رو خواهیم شد.

پاجروهای جدید

داستان پر چالش تولید پاجرو

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *