مدیر سابق طراحی «مزدا» در شرکت «چری» چین

مدیر سابق طراحی

مدیر سابق طراحی

مدیر سابق بخش طراحی کمپانی خودروسازی مزدا برای شروع یک کار جدید، به شرکت خودروساز چینی چری پیوست.

طراحی نقش بسیار مهمی در صنعت خودروسازی دارد و اولین جایی خواهد بود که با مخاطب ارتباط برقرار کرده و باعث می‌شود تا مشتری ترغیب به خرید و یا فاصله گرفتن از آن شود. حال در عصر جدید، شرکت‌های بزرگ خودروسازی سرمایه گذاری‌های بزرگی بر روی طراحی محصولات خود انجام می‌دهند تا در بازار داغ فروش اتومبیل، سهم خود را افزایش دهند.

دراین میان بازار چین را می‌توان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان توصیف کرد که تمامی شرکت‌های خودروساز جهانی به دنبال رسیدن به بازار این کشور هستند، اما برنده اصلی بازار چین خودروسازان داخلی این کشور خواهند بود که با هزینه کمتر و کیفیت مطلوب محصولات در بازار کشور خود فعالیت می‌کنند. حال خودروسازان بزرگ کشور چین برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتری، طراحی ظاهری محصولات خود را در اولویت قرار داده‌اند و برای گرفتن نتیجه بهتر، جذب طراحان بزرگ خارجی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به دنبال این موضوع، اخیرا شرکت خودروسازی “چری” یک اقدام تحسین برانگیز انجام داده است و برای پیشرفت طراحی محصولات خود، اقدام به جذب طراح سابق شرکت خودروسازی مزدا یعنی “کوین رایس (Kevin Rice)” کرده است. هرچند ناگفته نماند که ۱ ماه قبل از اعلام شرکت خودروسازی چری، این طراح در شرکت چری مشغول بکار بوده است تا اعلام خبر جذب در کنار تایید حضور و ماندن آن در شرکت باشد

کوین رایس پیش از این در شرکت‌های “ایتال دیزان”، “اوپل” و شرکت خودروسازی “ب ام و” مشغول بکار بوده است و در هدایت و توسعه طراحی محصولاتی همچون سری ۱، سری ۲، سری ۳ و همچنین خودروی “سری ۴” مشارکت داشته است. اما بعد از آن فعالیت عمده خود را در شرکت خودروسازی مزدا دنبال کرد و توانست به عنوان طراح ارشد و پس از آن به عنوان سرپرست کل استودیو طراحی مزدا در اروپا، موفق به طراحی و توسعه محصولاتی همچون “CX-3” و “MX-5” و مفاهیمی از جمله “RX Vision” و “ویژن کوپه” شود که در حال حاضر به عنوان محصولات برتر مزدا شناخته می‌شوند.

در خصوص ادامه فعالیت کوین رایس گفتنی است که وی در ماه اوت سال جاری شرکت خودروسازی مزدا را ترک کرد و پس از آن هیچگونه صحبتی در رابطه با مقصد بعدی خود برای ادامه فعالیت نکرد. تا اینکه در روز گذشته شرکت خودروسازی “چری” جذب و فعالیت این طراح بزرگ را در شرکت خود تایید کرد و قرار است که اولین پروژه کاری او بر روی برند تجاری جدید چری یعنی خودروی “Exeed” باشد.

مدیر سابق طراحی مزدا

مدیر سابق طراحی مزدا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *