میتسوبیشی و برنامه‌های تولید نسل جدید میراژ و لنسر

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

خودروسازان با تغییر ذائقه چشمگیر مصرف‌کنندگان در بازار خودرو و تمایل زیاد به شاسی بلندها و کراس اوورها روبرو شده‌اند. البته که این روند جدید نبوده و از چند سال پیش تاکنون پیشرفت داشته است؛ اما معمولاً از خودروسازان درباره توسعه‌ی محصولات جدید آتی پرسیده می‌شود و اکثر آن‌ها به تولید کراس اوورها و شاسی‌بلندهای بیشتر و حذف سدان‌ها و خودروهای کوچک اشاره می‌کنند. میتسوبیشی هم با سؤالات مشابهی روبرو شده است.

معاون استراتژی تولید این برند در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:

من می‌دانم که همه‌ی شما عزیزان درباره‌ی رشد و ظهور شاسی بلندها صحبت می‌کنید و البته که این حرف‌ها صحیح هستند. این خودروها ۳۵ تا ۳۷ درصد بازار را در اختیار داشته و این سهم در حال افزایش است؛ اما نباید این حقیقت را نادیده گرفت که ۴۰ تا ۵۰ میلیون خودروی فروخته شده در سال نیز از نوع مسافری و سواری هستند.

به نظر می‌رسد که میتسوبیشی امیدوار به جذب تعدادی از خریداران خودروهای مسافری است. یکی از مدیران ارشد این کمپانی می‌گوید توسعه‌ی جانشین میراژ که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده از قبل آغاز شده اما به نظر می‌رسد این خودرو فعلاً در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

او می‌گوید:

اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی دارای پلتفرمی به نام CMF-B بوده بنابراین احتمالاً نسل بعدی میراژ از این معماری استفاده خواهد کرد اما فعلاً تصمیم نهایی گرفته نشده است.

پلتفرم یاد شده در نسل بعدی نیسان جوک و رنو کلیو بکار خواهد رفت. شایان ذکر است نسل جدید لنسر نیز احتمالاً از پلتفرم بزرگ‌تر CMF-C استفاده خواهد کرد.

عرضه‌ی خودروهای پایه همچون میراژ به جذب خریداران جوان به میتسوبیشی کمک می‌کند. مدیر میتسوبیشی در خاتمه این‌گونه اظهار می‌دارد:

چیزی که گفته‌ایم ارائه‌ی محصولات مناسب و همگام با قوانین آلایندگی به مشتریان و جذب آن ۴۰ میلیون مشتری است. ما کماکان در حال بررسی احتمالات مختلف برای تولید خودروهای مسافری هستیم.

منبع

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *